Barnmat

Idag var boedestödet här för första gången, kändes lite spänd men jag antar att det blir lättare när man träffats några gånger.  Idag gjorde vi inte så mycket mer än att planera in tider och prata lite allmänt.
Efter att hon åkt satte jag igång att laga barnmat. Gjorde köttfärssås och makaroner och en dessert med Jordgubb och äpple.  Tycker det är så roligt att laga egen barnmat och av någon konstig anledning går det mycket lättare än att laga mat till mig själv. 


Ångkokade äpplen tills de mjuknat lade i några frysta jordgubbar och mixade ihop.


Fryser in för framtida bruk :), Denna variant funkar bra som mellanmål tillsammans med fil, till gröt eller som dessert. Konsistensen är ganska lös så ibland har jag  blandat i lite färdigt grötpuler och vips blir det ett lite matigare mellanmål.


Köttfärssås och makaroner, egentligen inte så stor skillnad mot för hur jag gör till oss själva förutom att jag skippar buljongtärning och salt då såklart.  Hade även i en del rivna morötter för att få i lite grönsaker.


Postat av: Martina

Duktig du är! :)

Jag var dålig på att fixa egenmat till Melle, fastnade tyvärr i barnmatsburkträsket!

2012-05-06 @ 16:40:23
URL: http://tinamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0