Katter och bebis

När jag var gravid funderade jag en del på hur det skulle gå med bebisen och katterna. Ännu mer funderade alla runtomkring, fick ofta höra men ni som har fyra katter hur ska det gå.
Redan när vi kom hem med Josefine från BB kom de och strök sig mot babyskyddet och tittade nyfiket ner på henne. Lite avaktande i början men allt eftersom tiden gått har josefine blivit mer medveten om katterna och vice versa.  Hon tar på dem, pratar med dem och drar i öronen tills katten får nog och går sin väg ;).
Dock är jag medveten om att man aldrig kan lita helt 100 % på ett djur så jag låter dem bara leka tillsammans när vi är med och katterna får inte vara i sovrummet när vi sover.


Lillplutt Jossan i gymmet med Mammakatten Millan


Plötsligt verkar det som jag fått två bebisar då Selma gärna också vill vara med :)


Jossa och Ior nästan lika stora, tror katten är lite större.


Postat av: Martina

Men åh vilka söta bilder! Roligt att dom funkar så bra ihop. :) Maya & Mimmi var aldrig intresserad av Melvin. Det är först nu när mimmi är borta som Maya kan komma och ge Melvin en kram eller så men inte mer. Melvin älsklar dock Maya vääääldigt mycket.. eller ksssse som han säger :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0