Barnsäkerhet

Josefine börjar bli alltmer rörlig nu och kan rulla sig så hon kommer någon meter, än så länge tar hon sig som sagt inte så långt men snart så. Inser att de börjar bli dags att tänka på barnsäkerhet här hemma.

* Trappgrind, funderar på om jag ska köpa ny eller försöka rota upp de vi hade när jag var liten, funderar på det senare då jag tycker många grindar är onödigt dyra.

* Tippskydd till diverse möbler som kan tänkas tippa, får ont i magen av bara tanken på fallande hyllor. Tror faktiskt jag har en del tippskydd sóm följt med Ikeamöbler liggandes så blir väl bara att sätta sambon i jobb :p

* säkerhetsspärrar till skåpet under diskbänken, städskåpet och badrumsskåpet åtminstone.




Är de jag kommer på just nu men jag antar att man ser vad som blir problem lite eftersom. Ni andra där ute med barn har ni några tips på vad man ska tänka på när det gäller säkerhet?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0