Ett steg fram två bak

Mår inte så bra just nu, har mycket ångest och ofta ont i magen. Funderar mycket på framtiden och på hur det ska bli med allt. Vill så mycket men får ofta hemska panikattacker när jag försöker göra saker. Är så otroligt less på att aldrig få må bra och ständigt ha denna känsla av oro och ångest i kroppen.  Rätt pinsamt när man har svårt för helt normala saker som att åka på affären eller att besöka vänner, får verkligen kämpa med det. Extra jobbigt blir det när det känns som att man tar ett steg framåt och sen puttas bak två steg igen. 
Har funderat mycket på hur mycket jag ska skriva om min ångest här, jag vill ju inte gnälla eller verka totalt galen. Men samtidigt  vill jag bara säga som det är och hoppas att ni förstår.
Ute har det varit varmt nu i några dagar och det har börjat grönska, sommaren är nära nu och jag hoppas verkligen att det ska bära med sig att jag mår bättre.

Postat av: lisa

hej!

hittade din blogg genom Humlebackens varteckensutmaning. Vilken gullig blogg och saaaa sota kattungar :)

Har du provat kbt terapi for din angest? Jag gick till vardcentralen och gick dar remiss till pykiatrimotagningen och gick forst hos en vanlig terapeut och sen hos en med kbt inriktning. jag har aven last en hel del bra sjalvhjalpsbocker, kolla pa bibblan eller pa natet. Angest ar inte nagon kronisk sjukdom, man maste bara jobba pa med sig sjalv o sina egna tankar :) Sjalv har jag blivit MKT battre med jobbar fortfarande pa.Var inte orolig nar "de gar ett steg fram och tva tillbaka", sa var det for mig med men plotsligt gar det tre-fyra steg frammat :) Lycka till! lisa

2010-05-18 @ 19:06:33
Postat av: Ellie

Hej där.. såg att du kikat in hos mig.

Och så läste jag detta inlägg och tro mig jag vet preciiis hur det är .. tyvärr.. men de finns hopp och hjälp... du behöver inte må såhär..Kram!

2010-05-22 @ 15:44:03
URL: http://metrobloggen.se/maxi2mini

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0