Vårtecken

Måndag och dags för Humlebackens vårteckensutmaning igen. Jag har det i ärlighetens namn  lite tungt just nu och det mesta känns jobbigt. Dessutom har våren stannat av och häromdagen snöade det en del igen. Hoppas verkligen att våren kommer ordentligt snart och smälter bort all denna eländiga snö. Börjar snart att misströsta. Har dock gjort små försök att hitta små vårtecken bland all snö ;)


Vi har fått hem och börjat såga upp veden till nästa vinter, kvällarna börjar bli långa och
ljusa nu så man kan vara ute och hålla på ända in på kvällarna. Dock har jag inte gjort så mycket
än då jag inte hanterar motorsågen så bra ;)


Om man tittar jättenoga bakom äppelträdet ser man en liten fläck som är fri från snö,
Gick tyvär inte att gå och fota närmare då det är så mycket snö på vägen dit så att säga.


Vägen börjar tina upp lite igen efter senaste snöfallet, trist att de där bakslagen alltid
ska komma men de tillhör väl våren de med antar jag


De små kattungarna växer så det knakar och gör nya framsteg varje dag :)


Postat av: Dubbelörnen

Tack o lov så går det ändå fort när det äntligen kommer igång. Och komma igång har det nog inte gjort ännu, bara lite försmak kanske :D.



Snön vräkte ner i söndags o det är fortfarande vitt. Alla mina vackra gröna fläckar är väl dolda igen...



Kram

2010-03-23 @ 09:48:03
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com
Postat av: FLOOSAN

vikka godingar..

nu är vattet okey igen, äntligen =)

2010-03-23 @ 10:13:36
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Tur att du har så söta kattungar att roa dig med och gosa med under tiden som våren kryper uppåt i landet. :)

2010-03-29 @ 20:22:12
URL: http://livetmedleran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0