jag har ett funktionshinder

Var till läkaren och psykologen idag för att vi skulle prata om min diagnos. De hade kommit fram till att jag har Asperger med lite drag av ADHD. Det känns som en lättnad att efter alla dessa år äntligen få ett svar på vad som är fel. Samtidigt känns det såklart jobbigt att få reda på att man har ett funktionshinder som man kommer få dras med resten av livet. Men jag känner mig mest förväntansfull och hoppas verkligen att detta  nu kan leda till att jag får hjälp med att hitta strategier som får mitt liv att flyta på bättre.

Postat av: Martina

Va bra att du ätnligen fått en diagnos tillslut :)

Föresten vi åkte förbi ert hus i söndags ;)

2009-05-27 @ 18:39:16
URL: http://tinamartina.blogg.se/
Postat av: Malin

Visst är det skönt att äntligen kunna sätta fingret på det? Är själv en Aspie som är lite åt ADHD hållet. Haft diagnos i flera år nu, och jag lovar att du kommer finna strategier. Tack vare kunskapen kommer du att övervinna hinder, men även kunna utveckla stora styrkor också!



Lycka till!



Good luck!

2009-05-30 @ 22:37:02
URL: http://nezzla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0