Om busfröet mitt

Idag har vi bytt kattsand i en av våra två kattlådor. Förut hade vi pellets i båda men eftersom millan inte riktigt verkar förstå det så har vi köpt vanlig kattsand till en låda nu. Köpte en klumpbildande som det stod skulle vara väldigt dryg. Får väl se hur det funkar funkar det bra byter vi nog till det i båda lådorna. Men Millan fattar iallafall för det första hon gjorde då lådan ställdes fram var att kissa . Däremot är hennes mage ännu inte riktigt i lag hon är lös i magen men verkar förövrigt pigg. Läste nånstans att morotspure skulle vara bra så jag har gett henne lite sån får vi väl se då. Funderar även lite om hon ska avmaskas mamman hade tydligen mask och ett tecken på mask är ju att de blir lösa i magen jag har dock inte sett nån mask i bajset eller så så jag vet inte. Någon som vet hur gammal en kattunge ska vara innan man kan avmaska den?


Postat av: bambz

En innekatt avmaskar du mot spolmask vid 3, 7 och 11 veckors ålder, sedan var 3 månad till ca 1 års ålder. Rutinavmaskning krävs sedan inte för innekatter. Receptfria avmaskningsmedel finns på vanligt apotek (t ex Banminth, Axilur, Drontal),

2007-05-25 @ 01:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0