katten igen

Jag var ner till mina föräldrar nu för att äta men mest för att titta till katten. Men katten var givetvis inte inne just då. sa åt dem att ringa mig så fort han kom in igen. för såret måste få tvättas ordentligt och jag måste få se hur illa det är. Läste i mitt kattlexikon lite om vad man kunde göra med sårskador att man kunde sätta bandage eller kompress ska på apoteket imorn  och fixa det. Egentligen skulle han nog även haft en strut eller vad det heter så att han inte kliar och gör det värre men jag vet inte riktigt om det går och få tag på på annat ställe än hos veterinären?  En sak till som skulle vara problematiskt med det är att då kan han ju inte gå ut och då kommer han ligga vid dörren och skrika och till sist rymma då någon inte är tillräckligt vaksam.  Borde kanske åka till veterinären egentligen men kostar sjukt mycket och dessutom så kommer han säkert att få så igen än om de fixar det för det har ju varit återkommande ända sedan han fick den stora skadan och det är ju saker inuti som är skadade och inte går och laga till tror jag efter den stora skadan.  Lodjuret som vi tror det var tog ju så gott som en tugga av katten och det är klart att det kan vara lite svårt att få det att bli riktigt bra. Har övervägt att ta hem honom hit till mig istället så att jag kan ta hand om honom ordentligt men har kommit fram till att det inte skulle funka eftersom han är okastrerad och revirmärker överallt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0