ensamhet

Jag är så förbannat less på att alltid vara så ensam. Jag hatar att se hur alla runtomkring en umgås men aldrig rikttigt komma in och bli en av dem. Vad är det för fel på mig egentligen? Jag har inte varit på en fest på kanske 1 år eller nåt sånt och när jag väl kommer på nån tycker alla att jag är tråkig som inte dricker men det funkar ju inte ihop med mina tabletter . Känns som att livet redan vore slut fast det knappt borde ha börjat. Sitter här hemma med Ronnie och katterna. Har inga riktiga kompisar att umgås, gå ut med eller göra normala ungdomssaker med. Då jag väl gör nåt mår jag ju bara dåligt då med ush vad jag är less på att må piss jag vill må bra nu och lägga allt förbannat jobbigt bakom mig men hur lätt är det då man sitter ensam i en lägenhet dag ut och dag in träffar samma människor hela tiden och inte har någon umgängeskrets.

Postat av: anonym

jag känner igen moh sj en hel del i dig ... jag e så ensam ! fattar inte jag kan skaffa mig kompisar !!! jag festar , dricker å trevlig (tycker jag iaf) har träffat en massa folk , men det bli aldrig att jag bli kompis med nån ! jag har jobb , arbetskamrater , men ingen som visat liksom intresse ... här sitter jag helt ensam i min lägenhet , har semester just nu , känndes förjävligt (bokstavlihen då ) att vara helt ensam ! familjen bor 1000 mil härifrån ... dety kanske har med att jag inte svensk å göra ?!?!? så jävla less på mitt ensamhet , snarare mitt liv !
hoppas att det löste sig för din del !
mvh /sthlm kille på 23 år

2007-08-21 @ 22:31:02
Postat av: anonym

hej igen :) såg att det fattades en massa bokstäver å ord :) men men .. hoppa

2007-08-21 @ 22:34:00
Postat av: anonym

s att du fattar det helheten !

2007-08-21 @ 22:35:42
Postat av: Ros

God!! Äntligen någon som förstår hur det verkligen ligger till! Och bara för att man inte vill dricka på fester så är man inte en tråkig person, och speciellt inte om man inte kan på grund av tabletter, Dem som inte respekterar det förtjänar inte att varas med. Jag tror att man helt enkelt får fortsätta att leta efter nya vänner.. man kanske hittar nya och bättre, några som liknar sig själv, någon som har något gemensamt med dig själv.. Men sen igen så finns det folk som är lata som stänger in sig själva under vintern framför tv:en.. Men om man ite ahr något att förlora så varför inte!! Don't give upp!! Det finns säkerligen schysta vänner som väntar på att du ska dyka upp! Någon måste ta första steget! ^^

2011-01-28 @ 21:41:15
Postat av: Anonym

Vi lever i ett samhälle där det känns som om

alla dricker alkohol och gömmer sig själva bakom det.

Jag slutade dricka och letar febrilt efter folk som vill ha roligt utan alkohol!

2011-07-03 @ 22:50:45
URL: http://aanhorig.blogg.se/
Postat av: ledsen o ensam o ändå inte?

Alkoholen har nog inte så mkt med det här att göra, ibland är det bara så, jag har inga svar på någonting igentligen.

Jag har haft ett liv som många förmodligen avundas mig då jag har rest otroligt mkt och sett stora delar av världen, har ett stort kontakt nät, men ändå känner jag mig otroligt ensam ibland.

Har en del riktigt bra kompisar som jag ser det, men har haft det tidigare också men har slutat med att de har sårat mig som kompis, svikit mig rejält och huggt mig i ryggen.

Finns inget rätt o fel?

jag försöker vara en bra människa, slänger inget skräp på gatan, plockar snarare upp, hjälper folk med dörrar etc massa småsaker som sagt.

men känns också som ingen uppmärksammar det heller.

So whats the point?

Alla behöver bekräftelse..... närhet... ömhet... någon som förstår en.

Hela livet känns som en berg och dalbana, ibland känns livet underbart.

Allt känns lätt... jobb... plugg... kärlek.... vänner... familj

Sen för min del är det alltid en sak som gör att jag dör lite inombords och det är kärleken.

När jag väl engagerar mig i en tjej och blir tillsammans så blir det alltid fel tydligen.

Tyvärr faller jag för yngre tjejer då de är mer okomplicerade, senast så är det 10 år i skillnad, jag är 30+ och visst helt sjukt tycker ni kankse?

men inte för mig då jag varken ser ut, el beter mig för min ålder och har aldrig någonsin gjort det, kan inte svara på varför?

Varför skulle någon tycka synd om mig då?

nej det förstår inte jag heller, jag kan inte förmå mig själv att må dåligt för jag känner mig så privilegad i mitt liv ändå.. men vad gör allt omkring när man ändå känner en ensamhet som står o bankar vid dörren.

Har alltid haft en känsla i kroppen att jag aldrig kommer bli gammal, känns som om att jag kommer förolyckas och har gjort det ganksa länge.

Jag känner att jag kommer att leva ensam i hela mitt liv. (trots att jag har tjej just nu)

Har känningar av att det kommer ta slut snart även fast vi har ett unikt förhållande men ändå komplicerat pga avstånd o slumpen,

Om man någonsin känner att kärleken man har just nu kan vara den rätta så tror jag att man ska kämpa men man måste också hitta balansen med att släppa taget..... hur bedömmer man det liksom?

jag vet inte hur det går till.... :(

Igentligen hade jag inte så mkt att säga eller tillföra förmodar jag, men ibland vill man bara säga vad man tycker o tänker.

vem vet jag kanske hittar det här om 5-10 år och vem vet vad som hänt?

jag kanske är världens lyckligaste människa?

eller kanske världens ensammaste?

Time will tell

2011-09-12 @ 21:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0