Tapetsera / måla om

Jag är så sugen på att tapetsera om här hemma typ alla rum egentligen utom köket och badrummet för där har vi redan målat men köket är inte riktigt färdigt än...
 Var och kollade på tapeter idag finns mycket fint men många är ruskigt dyra . Men jag hittade en jättefin som bara kostade 136 kronor rullen vilket jag tycker är bra pris. Sambon är dock mycket tveksam till att tapetsera han vill hellre måla men jag tycker inte att det blir lika personligt då på något sätt. Fast  man kan ju kombinera också att man har en fondvägg med tapet och resten målat. Måste iallafall få lite allmän ordning i lägenheten och göra klart målningen i köket innan vi drar igång nya projekt. Tyvärr går det segt på alla fronter här hemma men snart så kanske man får nåt ryck.
Känns som att vardagsrummet med ful gammal vitgul strukturtapet som är vitare där det hängt saker tidigare är det jag stör mig mest på plus att den är trasig på vissa ställen också men det blir ju lite mera jobb då man måste bort med strukturen och så.  Även sovrummet vill jag måla/ tapetsera om för vi målade ju det får nåt år sedan men varken jag eller Ronnie är nöjda med färgen och jag stör mig på den hela tiden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0