Pepzi ute igen

Efter att  ha haft honom inne i 20 dagar så har Pepzi nu fått gått ut . Eller det var inte idag han gick ut utan igår eller om det inte till och med var i förrgår.  Såret hade läkt fint av den där sprutan vi fick av vetrinären så de bestämde sig för att släppa ut honom. Lite sur är jag för att de inte frågade mig först om det var okej att släppa ut honom eftersom det är jag som har tagit hand om honom under tiden han varit skadad.
De släppte ut honom på eftermiddagen och givetvis kom han ju inte hem på kvällen eller dagen därpå heller är ganska säker på att det var i förrgår dom släppte ut honom nu. Idag då vi for till mina föräldrar för att äta såg jag en katt som liknade Pepzi på lägdan så jag tänkte att jag skulle ut och ropa lite ifall det var han.  Gick runt på gården och ropade på honom och då såg jag att han kom springandes full fart pch jamade. Var så otroligt skönt att se honom igen och att se att såret inte förvärrats utan nu bara är en liten skorpa. Hörde av mamma nu på kvällen att han både gått ut och kommit in igen så det känns ju skönt.  Förstår honom att han stack någon dag där för han var kanske orolig för att om han gick hem skulle han inte få gå ut igen. Men nu har han ju sett att han får gå ut och in som han vill igen. Så nu är allt som vanligt med Pepzi iallafall och jag slipper iallafall bråk om hur länge de ska hålla honom inne och sånt . Alltid nåt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0