a-kassa?

Åh jag tycker allt det här med a-kassa och sånt är så krångligt . men vad jag fattat så måste man jobba minst 17 timmar i veckan för att gå med just nu jobbar jag typ 40-50 timmar i månaden vilket är för lite . Jag har pratat med chefen och han säger att jag kan kanske bli uppsriven till 64 timmar  i november tro om det räcker för att gå med i a-kassan . Vissa jag pratat med säger till och med att man inte måste jobba 17 timmar i veckan för att få vara med . åh jag känner mig så förvirrad någon som vet hur det är?

Postat av: Qaroline

Ingen aning hur det där med Akassa fungerar men jag borde nog ta mig ett snack med någon kunnig, medans man jobbar kanske man ska passa på.

2006-09-28 @ 03:18:39
URL: http://Qarolinew.blogg.se
Postat av: Martina

På arbetsförmedlingen sa dem att man måste vara 20 år.. Hur mycket man måste jobba därimot sa de inget om..

2006-09-28 @ 09:12:12
URL: http://tiininaas.blogg.se/
Postat av: Värt krånglet

Jag tycker också det är krångligt men har hittat en bra kompensation. Jag har fått lov att flytta min A-kassa i tre månade så jag får den utbetald på Kreta där jag köpt ett stort hus med lite renoverings-behov. Räknar med att få jobb när det tre månaderna gått, ska visst vara ganska enkelt att få jobb inom turistnäringen. Vi ses och hörs till hösten när det börjar bli turistfritt här nere.
Ha det gött

2008-02-12 @ 21:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0