1 år idag

idag är det 1 år sedan jg tog mitt körkort . Det är nog något av det bästa och mest användbarar jag någonsin gjort och jag är så nöjd att jag klarade det på första försöket.

Postat av: Kelly

Grattis! jag har fortfarande inget! :p

2006-10-31 @ 13:54:02
URL: http://shoppingdreams.blogg.se
Postat av: Kelly

Grattis! jag har fortfarande inget! :p

2006-10-31 @ 13:54:02
URL: http://shoppingdreams.blogg.se
Postat av: Sessan

Jag måste också passa på att säga grattis! Ett körkort är en sån himla befrielse, helt underbart!! Tack för tipset om kattmaten, ska kolla upp detta!!

2006-10-31 @ 21:31:48
URL: http://blogg.passagen.se/zezziz
Postat av: Ninni

Jag går och väntar på att sonen ska ha sitt snart! Ja det är en härlig känsla när man får körkort!

2006-11-01 @ 07:34:51
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Sandra

Den 7/11 har jag haft mitt i 6 år!!

2006-11-01 @ 10:33:36
URL: http://zazzriz.blogg.se
Postat av: Andreas

Hej!

Kom till din blogg genom min sambos kompis kompis. Såg dina inlägg angående att oroa sig för jobb och det berörde mig starkt då jag har känt precis som du.

Jag vet precis hur och vad du känner, alla tankar och funderingar. Var själv arbetslös ca 2,5 år efter min examen från universitetet (ekonom med magisterexamen i Logistik). Kom visserligen på en del intervjuer med jämna mellanrum, men det hela föll på erfarenhet tråkigt nog. Så att komma på en intervju kändes som en klen tröst när man inte får jobbet.

Ett tips är att inte lita på arbetsförmedlingen för de kan oftast inte hjälpa till. De har för dåliga kontakter, utbildning, kunskap om akademiker mm.

Det jobbet jag fick nu ordnade jag genom att ringa runt till rekryteringsföretag (t.ex Manpower, Adecco m.fl) och fråga om de hade något jobb som passade mig. I fall de svarade nej så insisterade jag på att få komma och träffa en handläggare så att de kommer ihåg mig när ett nytt jobb dyker upp!

I den här vevan nappade Manpower, jag gick dit, de frågade mig om vad jag jobbat med innan, mina intressen, utbildning och andra relevanta erfarenheter. Då sa handläggaren att det precis kommit in 10 lediga platser på Swedbanks telefonbank. Därefter gick det fort: intervju för jobbet veckan efter med tester o allt, sen hade jag jobbet:-). Det här hände för ett par veckor sedan!

En annan erfarenhet är att man därför inte skall vara rädd för att ta ett jobb som är under sin kompetens om man kan räkna med att det kan leda till något annat intressant inom företaget. I mitt fall är Swedbank intressant i.o.m. min utbildning och storleken på företaget (mer än 7000 anställda). Det gäller att få in en fot någonstans, visa vad man går för och arbeta sig uppåt!

Stå på dig, tro på att du är unik och duger som du är och prata för din sak samt ring rekryteringsföretag. Det funkade för mig! Lycka till!

2006-11-01 @ 17:13:30
Postat av: Sara

Gratts ;) Även fast det va ett år sen!

2011-07-22 @ 18:39:11
URL: http://www.squidoo.com/rekryteringsforetag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0