vet inte längre vem jag är

det känns som om jag inte längre vet vem jag är. känner mig helt utestängd från mig själv på något sätt. Saker jag tidigare identifierat mig med stämmer inte längre ihop med den jag är. förut kunde jag säga att jag var duktig i skolan trots att jag hade mycket frånvaro och att jag ändå lyckades styra upp det . Nu har jag tappat allt det jag har nästan inga betyg alls och känner mig totalt värdelös.
Om jag ska umgås socialt så är jag hela tiden rädd och tror att de tycker illa om mig och vill mig illa eller att jag säger /gör dumma saker jag kan aldrig slappna av: Känner mig alltid som den sämsta i gruppen och svarar ofta på frågor jag får ställda med det jag tror att de vill ha till svar Tex på vade som är mina intressen brukar jag svara tv, kompisar böcker mm detta är ju ändå inte riktigt sant både tvn och böckerna somnar jag ifrån nästan omedelbart och några nära vänner har jag inte direkt lyckats att få.
Jag vet att mycket av mina problem beror på min dåliga självkänsla och att jag nog tycker mest illa om mig själv men det är ändå så svårt hur man ska ta steget och våga

Postat av: Pallas

Har du provat affirmation? Man väljer någon/några positiva meningar som man upprepar för sig själv flera gånger per dag. T.ex. "jag är bra", "jag duger", "jag är lugn", "allt ordnar sig". Ett annat tips är att så fort man tänker illa om sig själv så måste man genast tänka en snäll tanke om sig själv för att väga upp den dumma tanken.

2006-11-27 @ 18:09:36
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Malin

Vad fint du skriver. Jag har börjat hos psykolig för mina "besvär". Har bara varit en gång än så länge men jag hoppas det ska hjälpa mig.
Lägger din blogg till mina favoriter. Jag tycker du är "strong" som vågar lämna ut dig och vara så ärlig. Livet är inte en "fest" för alla. Därför är det bra att man vågar gå ut med hur man mr så att andra slipper känna sig ensamma. /Malin

2007-06-11 @ 13:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0