livets mening?

jag känner mig trött och borde nog gå och sova nu om jag inte ska ligga hela dagen imorgon . men på ett sätt så är jag inte trött. på ett sätt vill jag sitta här och fundera över mitt liv om hur jag vill vara men inte är och allmänt deppa ner mig själv. känns som att jag inte riktigt fattat vad meningen med livet är än om det nu överhuvudtaget finns någon mening känns som om man hela tiden går och väntar på att det jobbiga ska ta slut och att livet ska börja på riktigt. men det kommer kanske aldrig att ta slut och det jobbiga som är nu kommer att erdättas av andra jobbigheter. jag förstår att man måste leva livet här och nu för snart kan det vara borta men ändå går man och tänker att bara jag tar mig igenom den här månaden blir det säkert bättre sen. och så tänker man månad efter månad som blir till år . snälla HJÄLP mig nån att hitta en mening för jag vet inte varför och för vad jag hela tiden kämpar för

Postat av: Esme

Jag fick ont i hjärtat när jag läste det inlägget. Önskar att det fanns något man kunde säga förutom klyschorna. Det jag lärt mig är att man blir starkare och smartare av all skit man får. Så syftet är kanske att du ska bli ännu mer stark och smart? Men det är väl en fattig tröst. Men livet börjar inte, livet pågår just nu, this is it. Hur deprimerande det än är. Aja, jag ska inte störa dig med en massa meningslöst dravel. Men jag skickar en tanke iallafall. Ta hand om dig.

2006-01-02 @ 03:06:32
URL: http://www.napalmdreams.blogg.se
Postat av: Daniel

Syftet med livet? Att leva det som DU vill. Jag har samma problem, man vet hur man vill att livet ska vara men man förmår inte göra något åt det.

Så gör det till din mening, sträva efter att göra livet till det liv du vill ha. Tänk på att du bara lever en gång och att det är värt att göra bort sig för att få leva det fullt ut.

Klyschor klyschor..

Men det funkar faktiskt. Lycka till!

2006-01-02 @ 03:38:19
URL: http://dannebil.blogg.se
Postat av: Max Power

Hejsan!

Nu ska vi inte vara glada... Kan inte berätta för dig vad meningen med livet är för jag vet inte själv. Men det finns stunder då jag tänker att... Precis när allt är som bäst. Så skulle det vara när det är som sämst. Vet inte om det är något vettig förklaring men ibland känner man ju att. Ja, nu är allt bra o man är glad. Det är ju därför jag kämpar i de svåra stunderna. Lev väl!

2006-01-02 @ 03:40:50
URL: http://maxpower.blogg.se
Postat av: Lisa

Du låter precis som mig. Jag har heller ingen anning, och även om jag skulle ha en liten anning så är vägen till att leva som man borde lång. Idag har i alla fall jag haft en bra start på det nya året, och jag hoppas på att fortsättningen blir det också. Önskar dig ett gott nytt år fyllt med allt du önskar.

Kramar Lisa

2006-01-02 @ 03:49:07
URL: http://www.revilo.blogg.se
Postat av: Lisa

P.S Läste precis om vad su skrivit om psyk. Avslutar just nu min terapi och mår över förväntan bra. Vill du klaga, diskutera, få tips eller nåt annat så maila gärna! Kram D.S

2006-01-02 @ 03:54:25
URL: http://www.revilo.blogg.se
Postat av: Mungoose

Nu kommer tråksnubben här...

Det finns en viktig sak som man måste inse innan man kan börja acceptera sin tillvaro, och hur tråkigt det nu må verka så är det helt enkelt så det är.

Det finns ingen mening med livet...vi föds, vi förökar oss och vi dör. Att njuta av livet handlar därför om att själv fylla det med glädje. Ha kul, tänk inte för mycket. Titta på en hund (helst en valp) en liten stund...de kan konsten att få vad som helst att bli roligt. Dessutom har de en märklig förmåga att skänka glädje även till den som tittar. Behåll den känslan när du går därifrån...

2006-01-03 @ 12:44:39
URL: http://mungoose.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0