psykiatrin

Välkommen till min nya blogg!  jag heter caroline är 18 år och bor i en liten håla i norra sverige. jag läser på smahällsprogrammet vilket inte går bra eftersom jag i perioder drabbas av depresioner och blir hemma. då jag inte går i skolan jobbar jag på mcdonalds vilket både har sina för och nackdelar. jag skaffade dennna blogg för att kunna ventilera mina känslor och kunna debattera om saker som upprör mig !

en sak som jag väldigt gärna vill diskutera är dagens psykiatri den är inte bra särskillt inte BUP ( barn och ungdoms psyk) jag har själv gått där i 10 år utan att få hjälp det enda dom gav mig var tabletter de skickade hem mig med bara tabletter utan nån att prata med i flera veckor och de till och med höjde dosen utan minsta uppföljning om hur det gick. detta tycker jag är så jävla dåligt och jag är övertygad om att jag inte är ensam om detta. Idag äter jag fortfarnde tabletterna och har ätit dom i över 4 år nu . jag vill gärna sluta med psykvården uppmanar mig att fortsätta vad är det för sätt att bara sätta in tabletter istället för att satsa på riktig behandlig ! jag tror att massor av människor i sverige idag bara förtsätter att äta sina antideppresiva bara för att  vården inte orkar ta tag i de eventuella försämringar det blir då dom slutar!  jag menar inte att tabletterna inte är bra för det är som de är jättebra i då situationen är akut och personen mår jättedåligt men sedan då personen mår lite bättre men ändå inte bra måste annan behandling sättas in tillsammans med medicinen för att sedan trappa ner medicinen. Visst tar det säkert längre tid att få personen att må bra med samtalsterapi men det kan det väl vara värt för så länge man äter antidepresiva medel mår man inte bra det är bara en tillfällig lösning inte en livsstil


Postat av: Tinan

Hejsan!
Visst är det dyrt med julklappar!
Vet inte hur jag ska ha råd. Är sjukskriven pga depprission (läste att du också har problem med det) så det blir verkligen inte mkt pengar i kvar efter allt är betalt!
GE INTE UPP!!!!! Du kan vinna över depprissionen, det har jag gjort! På bara ett år har det hänt jätte mkt för mig. Man får vända ut och in på sig själv och göra många förändringar i livet. Det jag har gjort är ta bort allt i livet som jag inte vill ha, det är desto svårare att hitta det jag vill ha!! Skriv gärna ett mail till mig om du vill!
Ha en fin kväll! Jag hålle på dig. Kramar Tinan

2005-11-25 @ 22:03:18
URL: http://tinan.3w.se
Postat av: Darkangel

Psykiatrin fungerar otroligt dåligt. Du har helt rätt.
Dom är bra på att skriva ut piller.
Men jag hoppas att det blir bättre för dig. Att ventilera sina känslor på en blogg är bra terapi!
/D

2005-11-26 @ 23:58:56
URL: http://pyret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0