bruset

Då var ännu en ny vecka påbörjad och som vanligt har jag ingen aning om vart tiden tagit vägen. Känner mig lite smått stressad och känner att det är massor av saker jag borde göra men samtidigt vet jag inte hur jag ska förmå mig att göra dem. Blir så trött på mig själv och alla tankar som bara snurrar runt runt....
Finns hur mycket som helst som jag vill i mitt liv men jag kommer som aldrig framåt, står och stampar. Vill att huset ska bli färdigt och perfekt inrett precis som jag vill ha det, men antar att jag måste inse att det inte kommer att hända. Måste nog inse att jag inte kan sätta ribban så högt, försöka vara nöjd med hur det är trots att det är allt annat än perfekt.
Måste försöka stänga ute bruset i mitt huvud och försöka koncentrera mig på en sak i taget istället för att lyssna på allt på en gång och göra en enda stor sörja av alltihop som sällan leder till något vettigt.

Postat av: Mimmi

Jag brukar också köra fast och då får jag, som du skriver, sänka ribban och försöka ta en sak i taget. Då brukar det lösa sig. och så ber jag maken om hjälp med en del saker jag tycker är extra jobbiga. Och när saker känns tunga och jag blir i en svacka och deppig för att jag på olika sätt känner mig otillräcklig så kommer jag på att jag itne ska jämföra mig med andra och istället försöka vara bra på mitt sätt. (Jag har skrivit här förr. Har också Asperger + ADD.) Tror du brukade läsa min blogg förut, jag har en ny nu. Du kan få lösen till inläggen (om du vill) om du mailar mig. Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0