Rädd för efterkontrollen

Finns en sak som jag borde göra men som jag skjutit framför mig alltför länge nu, jag har skjutit på det så länge att jag börjar fundera på om det alls är någon mening att ringa.  Jag pratar om min efterkontroll som jag egentligen borde gjort 6-8 veckor efter förlossningen men som jag alltså inte kommit mig för att boka en tid till.
Jag är rädd, rädd för telefonen och vad de ska säga, särskillt nu när det går 4 ½ månad istället för 6 veckor. 
Rädd för undersökningen, att något inte ska vara bra och livrädd för cellprovet som vi bestämde skulle tas i samband med kontrollen.
Varför gör jag såhär och målar in mig i ett hörn, varför tog jag inte bara modet till mig och ríngde efter de där veckorna som en normal människa hade gjort?
Funderar fram och tillbaka om jag ska ringa eller helt enkelt bara skita i det. Men jag vet ju att cellprov är väldigt viktigt och jag får en klump i magen varje gång de tar upp om livmoderhalscancer och vikten av att gå på cellprov.
Skulle också gärna vilja gå igenom förlossningen då jag tycker att den var rätt tuff och skulle vara skönt att bara prata ut om det med en barnmorska som förstår och kan svara på frågor som man har.
Vad göra?

Postat av: Sandra - Mamma till Wilmer och Joline - pågående barntävling

Svar: Tack snälla!! =)

2012-02-13 @ 09:44:37
URL: http://sandrasblogg.se
Postat av: Alexandra

Hej . jag tycker absolut du ska ringa och prata med dom. så du slipper gå hela tiden och oroa dig och tänka på det.. jag tror det kommer kännas skönare när det är över ! Hoppas det löser sig! kram

2012-02-13 @ 09:52:57
URL: http://minbebis.com/blogg/alex87
Postat av: Martina

Hej! Tycker absolut du ska ta upp att du vill gå igenom jurnalen från förlossningen med barnmorska. Så du får räta ut lite frågetecken och funderingar.

Melvin föddes ju väldigt snabbt och utan förvarning med ambulansfärd och akutsnitt och allt som det var... jag mådde (och mår) förtfarande inte bra sedan dess men har först nu börjat få hjälp... Så sök "hjölp" innan det gått för lång tid. För mig är det tyvärr så att jag inte vill/vågar få fler barn... Så jag tror det är bra att reda ut lite saker innan tiden hunnit gå för länge... kram

2012-02-14 @ 21:26:01
URL: http://melvinsmammamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0