En liten olycka

Dagen idag har varit lite småjobbig och det känns som att jag mest gått i en dimma av trötthet och grubblerier.  Morgonen började dåligt och satte licksom tonen för dagen. När Jossan vaknade vid 6:30 tog vi över henne till vår säng och gav henne välling som vi alltid gör. Sedan lade jag upp en barriär av täcken och kuddar sambons sida av sängen för att hindra henne att ramla ur sängen, slumrade till för att sedan vakna av en obehaglig duns följt av hjärtskärrande barngråt.  Lillgumman hade tagit sig över hindren och ramlat ner från sängen :( 
Båda jag och Jossa blev lite chockade och rädda men efter en stund av vaggande och tröstande kunde jag konstatera att det tack och lov verkade ha gått bra.

Får dåligt samvete och känner mig som en dålig mamma och funderar på vad jag kunde ha gjort för att förhindra det. Nu gick det ju som sagt bra men nu känner jag istället en olust inför att ha henne i vår säng igen, men samtidigt älskar jag ju att ligga och mysa tillsammans. 
Hur gör ni andra med bebisar, har ni dem i er säng? och har ni i så fall några tips på hur man förhindrar att de ramlar ner?


Efter den lilla olyckan i vår säng tog vi även tag i och sänkte ner botten på
spjälsängen , bäst att vara på den säkra sidan för några fler sängolyckor vill
vi verkligen inte ha. (Gammal bild)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0