19 år utan rättigheter

Jag är så orolig hur allt ska gå. jag har inget jobb, jag är långt nere i ett hål och försäkringskassan hör aldrig av sig ju. Jag är 19 år vilket betyder inga rättigheter till a-kassa eller någon annan typ av ersättning. Om inte möjligtvis från soc då men då måste jag leva upp alla mina sparpengar först vilket inte känns lockande alls. ush det här tar kål på mig jag orkar inte mer snälla fixa min ekonomiska situation så kanske jag mår lite bättre iallafall.

Postat av: Anni

Jag förstår verkligen hur du har det, hade det själv likadant för ett år sen. Man faller helt ur systemet. Och nu, så får jag inte bostadsbidrag eller soc, eftersom min sambo tjänar för bra, själv tar jag de jobb jag får ;( Men det blir bättre!

2007-02-28 @ 02:20:08
URL: http://minola.blogg.se
Postat av: my

Hej. Jobbig situation, jag var i den samma för ett tag sen. Jag kunde inte få a- kassa eftersom jag inte jobbat tidigare, så jag trodde att jag var tvungen att gå till socialen, men jag frågade vidare och kom fram till att jag kunde få något som heter Aktivitetsersättning från Försäkringskassan. Är du sjukskriven kan du ju höra med försäkringskassan om du har rätt att få det.

2007-02-28 @ 11:40:05
Postat av: Blackart

Jodu. Jag är 30+ och är fortfarande där nånstans. Min a-kassa ligger på 168 kr om dagen, efersom jag bara jobbat halvtid och av nån outgrundlig anledning bara får ett grundbelopp (ja, HALVA grundbeloppet, då). Och jag har inte orken att överklaga och tjafsa.

De jobb jag söker och vill ha har typ hundramiljoner sökande, så det verkar ju inte finnas nån större chans till förändring heller. Paniken krullar tårna på mig. Usch.

2007-03-01 @ 18:25:18
URL: http://blackart.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0