ångest

jag har sån ångest över skolan . Var inte där på hela förra veckan för att jag verkligen inte klarade av att gå dit ! så fort jag tänker på skolan så mår jag dåligt . känns så meningslöst . jag har inte lyckats åstakommit något på hela den här terminen och knappt något på den förra. men man måste ju gå gymnasiet har nån bestämt annars så får man ingen framtid. varför är det så . jag har plågats av skolan i 12 år nu och jag tycker att det räcker . vill lägga ner hela grejen .

Postat av: Anonym

jag gratulerar till dina fantastiskt tjusiga katter

2005-11-27 @ 23:47:15
Postat av: Bengt

Hoppa av.. jag vet det är drastiskt, och grymt svårt att börja ingen senare i livet.. men om du inte gillar det och inte får ut ett dugg av det så kan det vara en lösning att hoppa av.. kanske börja på ett annat program.. vad vill du bli när du blir stor? vad vill du arbeta med? (jag vet fortfarande inte efter, 3 år på högskola och 8 månader i arbetslivet som ingenjör så är det bara) men om du vet vad du vill göra så sikta på det..

så försök att klura ut vad du vill göra..

träffa människor/vara ensam?
vara utomhus/innomhus?
skapa saker?
hjälpa folk?
arbeta med huvudet/händerna?
arbeta med hårda saker eller mjuka?
vad är du bra på?
vad tycker du är roligt?

listan på frågor kan göras otroligt lång.. men det är enkla frågor som måste besvaras först.. sen kan man försöka hitta något som passar in..

2005-12-06 @ 21:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0