Dop psalmer

Idag har vi ringt prästen och bokat tid för dop. Så nu måste jag börjar fundera på vad vi ska ha för psalmer och allt sånt. Någon som har några tips? Blir i slutet av Mars så jag hoppas verkligen stumpan fortfarande kan ha dopklänningen då.

Postat av: Martina

Roligt med dop :) Vi hade psalmerna "Tryggare kan ingen vara" och "Du vet väl om att du är värdefull" och en från kyrkan sjöng Sonja Aldens "Välkommen hem" :)



En sak att tänka på med psalmerna är att det är bra om folk kan dem.. Tryggare sjöng alla för den kunde alla, men den andra var det inte månag som kände igen.. :(



Lycka till! :)

2012-01-16 @ 21:27:11
URL: http://melvinsmammamartina.blogg.se/
Postat av: Martina

Ja, jag tycker också den är fin :)

Att vi hade någon som sjäng var ren tur.. letade någon att betala men hon skulle ta över 2000 för EN sång. Så av ren tur hörde prästen oss diskutera sången och sa "ja men kantorn kan inte han sjunga då, han kan ju sjunga och spela!" så så blev det.. inte bästa stångaren men ;)



Men, det kanske går att få spela en låt också? Borde ju inte vara omöjligt tycker jag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0