jord till sallad?

Är sugen på att plantera men samtidigt känner jag att det inte riktigt finns tid och utrymme för det i år. Vi ska försöka byta fasad och då är det rätt opassande att ha massa odlingar  och rabatter i vägen påpekar sambon. Jag håller väl egentligen med men känner mig lite lätt irriterad att det alltid är mina intresseområden som ska prutas bort. Funderar på om jag kan så sallad iallafall, för det borde man väl kunna göra i en större kruka som man kan flytta eller? Någon som vet vad man ska ha för jord när man sår sallad? Tänkte även köpa några tomat och gurkplantor för det är ju roligt att få odla lite iallafall. Nu är jag trött och det är tid för sängen  får fundera vidare imorgon, godnatt.

Postat av: Eriiza

Precis min uppfattning.

De hjälper en inte, inte ens på traven...

Klart man måste kämpa själv också, men man

kan inte göra det ensam.

2010-05-07 @ 19:20:11
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: kristina Nygren

kylan håller ett järngrepp om stora delar av Sverige

Vi har regn här i dag i Sandviken, grått o trist.

Mina vårbilder präglas av en dag i Stockholm och dotter som fyllt 25 år.

Jag längtar efter den riktiga grönskan hos oss men den kommer nog snart.

Jag är inte så bra på Jordsorter, du kan nog gå in på närmaste affär som har plantor, karlar är dåliga lyssnare.. oftast.. det är min erfarenhet

lyckat till med huset och planteringarna.

2010-05-10 @ 11:15:31
URL: http://kickilinanygren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0