Familjen annorlunda

Ser på familjen annorlunda som jag spelat in och förundras  över hur man kan få in så många barn på liten yta och hur föräldrarna har tid och energi till alla barnen.  De i Älvdalen är lite av min favoritfamilj och  verkar ha det så mysigt i sitt lilla röda hus med alla barnen . Det är nästan så jag blir lite sugen på en egen liten storfamilj. Dock vet jag med mig att jag antagligen inte skulle vara lika lugn och sansad som de på tv om jag hade en 7-8 barn i släptåg. Men antagligen skulle en svenssonfamilj med 1-3 barn passa mig bättre, men vem vet jag kanske inte får några barn alls, sånt kan man ju  nte förutse men den som lever får se.

Postat av: Gitsie

Jag gillar också den serien och visst är det imponerande att se de olika familjerna och hur de får vardagen att gå ihop. Men jag skulle aldrig vilja byta med dem, jag har ett barn och skulle gärna ha ett eller ett par till...men sedan får det allt räcka. ;)

2010-01-13 @ 09:00:50
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Jag får andnöd bara jag tänker tanken på att ha 7-8 barn. har alldeles fullt upp med våra två små busungar. ;-)

2010-01-13 @ 12:42:41
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Hellre 8 än inga barn alls! Fast hade jag fått välja hade jag velat ha 3, men det blir förmodligen inga alls :-(



Älvdalen familjen e oxå min favorit, de har lite min uppfostringsfilosofi, inte dallta så mycket med barnen, de klarar mer än man tror, o de blir starkare, lugnare o mer självsäkra. Börjar inte lipa så fårt de har en fis på tvären :-)



Men jag fick lite panik när jag såg Sthlms familjen, jag hade knappt stått ut o bo i den lilla lägenheten, o vi e bara två ;-)

2010-01-13 @ 22:56:43
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0