Katter ute eller inne?



Efter att Tiger till vänster på bilden blev dödad av en bil för snart en månad har jag varit jättenojjig för att släppa ut Kurre och Millan av rädsla att samma sak ska drabba dem. Dock är katterna ganska snabba i dörren så de smiter ut lite då och då. Problemet är att Kurre springer full fart rakt ut till vägen, Millan är lite duktigare på att hålla sig mot skogen och på gården fast helt litar jag ju såklart inte på henne heller. Kurre och Tiger levde ju sina första år i lägenget medan Millan flyttade till hus då hon var endast ett halvår vet inte om det kan ha någon betydelse.  Vet inte alls hur jág ska lösa det hela då det tycker mycket om  att vara ute. Testade att ta ut kurre i koppel för en stund sedan och det gick ganska bra än om hn var lite småsur, kanske ska jag försöka vidare med det.

Postat av: Johanna

Ja det hoppas jag oxå! Allt är bättre än förra sommaren :)



Söta katter, jobbigt att bo nära väg sådär.. vet inte riktigt hur man kan lära dom?

2009-05-28 @ 15:33:51
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: kristina

Förstår dig till fullo, men du slipper fästingarna:)



Men det är svårt när de är vana, stackarna. Men man reagerar så, jag skulle gjort precis som du.



Kram

2009-05-29 @ 10:18:02
URL: http://branden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0