habilitering

Idag var jag på habiliteringen  för första gången och det var skitjobbigt. Kändes som de pratade till mig som  ett barn , förstorade upp mina svårigheter och jag kände mig rätt värdelös. Hela den här aspergergrejen känns rätt kasst och det värsta är att det är bestående dvs det är något jag får leva med hela livet. Ibland önskar jag att jag inte gjort utredningen för då hade de inte tittat på mig med  sina  du klarar inte det här ögonen. Då hade jag bara varit en vanlig tjej med ångestproblematik.  De pratar om anpassad sysselsättning men jag vill fortfarande tro att jag klarar vad jag vill och att en dag ska jag visa dem..

Postat av: Vigdis

Sv: Nej, det är sant... Och man märker att man saknar den väldigt mycket när diskberget växer ;)

Ha en fin dag!

2009-08-27 @ 06:47:46
URL: http://nyandning.blogg.se/
Postat av: Mari

Jobbig sits du sitter i men jag tror att med tiden när du fått distans att allt löser sej till det bästa. Du verka ju ha en bra tro på dej själv och det kommer du sååååååååå långt med, låt dem inte låta dej tappa den.



Skrev en kommentar i ditt inlägg om asperger



Ha en bra kväll!

2009-08-27 @ 21:14:09
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Du klarar allt du ger dig fan på att klara. Låt ingen trycka ned dig för att du har en diagnos eller ej. Det är bara ännu en anledning att kämpa vidare och ge en känga på käften på de som aldrig trodde på dig.

Jag har aldrig stött på så många fördommar som jag gjort nu när jag läser på universitet. Men det är bara att bita ihop och visa dom asen att jag är MYCKET BÄTTRE ÄN DOM!

Hittade till dig genom Cissi Wallins blogg.



Många dampkramar till dig. (ja jag har adhd).

2009-09-10 @ 13:11:45
URL: http://mrsintergender.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0