Diarre hos kattunge + vattenmelon

Jag har ju min lilla Kattunge Millan som är runt 11-12 veckor gammal ända sedan jag tog henne förra lördagen alltså för snart 2 veckor sedan så har hon varit lös i magen. Hon kräktes ju även upp en del gummiband och grejer som jag har berättat om här förut. Detta ledde ju till vetrinärbesök och de hittade inga direkta fel på Millan förutom att hon var lite utorkat då. Hon är väldigt tiggig av sig hon måste ha vant sig vid att få maten som människorna åt i förra hemmet tror jag. Men iallafall så satt vi och åt vattenmelon och hon kom och ville ha som vanligt. jag gav henne en liten bit för att jag tänkte att det kunde ju inte vara så farligt och det är ju mycket vätska i vattenmelon. Sedan blev det så att hon ville ha mer och mer så hon åt en rejäl bit.  Nu kanske runt 3-4 timmar efter så går hon och bajsar på dörrmattan diarre. Att hon gjorde det på dörrmattan var nog för att dörren till toan var stängd. Våran grenne var även och härjade rätt rejält med henne en stund innan. Vad tror ni tror ni att det kan vara vattenmelonen som är orsaken till diarren?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0