varför får det hända igen?

det är så hemskt att jag inte ens vill tänka på det . Alla svårt psykiskt sjuka människor som finns därute som är en fara för sig själv och andra. Jag kan inte fatta att det har fått hända en gång till att ett helt oskyldigt barn blir mördat av en psyksjuk  människa, Psykvården måste bli bättre och de som är allvarligt psykiskt sjuka och farliga ska kunna tvängsvårdas. Idag är det så att även om den sjuka vill så får den ändå inte vård.  Det måste bli ändring på det här NU innan det händer ännu fler tragiska händelser och vi ´ska då heller inte glömma alla självmord som sker pga dålig psykisk hälsa.

Postat av: Lisa

Ja, det är fler människor som tar livet av sig än som dödas i trafiken.
De förlängda självmorden, där man av "välvilja" tar livet av en ahörig existerar också.

Dessa tankar har plötsligt dykt hos mig, men därefter har spärren trätt i kraft:
Vad är rätt och vad är fel.
Detta skulle jag aldrig klara att genomföra.

Men psykakuten har stora brister.
Tack ödjmukt, för min trogna dokter och psykolog inom öppenvården.

2007-01-27 @ 17:42:37
URL: http://www.lisalill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0