det finns en mening med allt

Jag har försökt få en ny syn på saker och ting som händer i livet typ att allt har en mening. Då det inte blir som jag tänkt mig eller något jobbigt händer försöker jag att tänka att på nåt sätt är det meningen att det ska bli så och att det istället kommer leda mig  rätt eller senare. Ibland är det såklart svårt att se meningen med saker som farmors cancer hade jag gärna varit utan men kanske att det finns någon sorts mening med det med allt som inte dödar en gör en starkare sägs det ju så får hoppas på att det stämmer.  Jag tycker iallafall att jag mår lite bättre då jag tänker så för då känns det inte lika mycket som att man missat nåt eller så utan bara som att det kommer bli bättre sen. flummar på nu har inte sovit inatt har tänkt på allt möjligt, skulle behöva reducera min tankeverksamhet med 75% eller nåt sånt.  Borde även bli lite tystare i allmänhet men jag har så svårt att sluta surra då jag väl har börjat. Nä nu blir det alldeles för flummigt ska kanske tänka på sängen men just nu tänker jag mest på morgontidningen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0