Mitt helvete

Mår fortfarande så dåligt man bara kan må eller just nu mår jag väl pyttelite bättre än tidigare men inte mycket. Var nu 4 dagar sedan jag bytte xanor depot mot stesolid. Åt tidigare 3 mg av xanoren och får enligt läkaren som skrev ut receptet äta 20 mg stesolid. Men det räcker inte på långa vägar och jag orkar inte med skiten mer. Illamåeendet är värst eftersom jag är så fruktansvärt rädd för att kräkas. Sedan har jag även ont typ överallt i kroppen i leder muskler ja det varier lite det sticker i fingrarna ibland och jag går från att vara kall till att vara varm på väldigt kort tid. Läkaren sa inte att det skulle bli såhär hemskt och de vi pratat med idag säger bara att jag redan äter en mycket stor dos av stesoliden. Det var dock inte läkare utan några värdelösa sköterskor som inte verkade kunna ett skit. Fick tillslut prata med läkaren inte han som skrev ut utan han som skrev ut xanor depot. Han är svår att förstå eftersom han inte kan svenska så bra men enligt vad jag förstod hade jag två alternativ antingen gå tillbaka till xanoren eller så sa han att jag kunde ta ända upp till 40 mg stesolid om dagen nu då jag kände mig så dålig. Vem kan man lita på egentligen och jag har ingen ork till det här nu. Vi har nyss fått veta att min farmor har en liten cancertumör i ena bröstet ungefär 2 cm stor först skulle de operera bort den men sedan nu har de ändrat sig och ska medicinera istället. Är givetvis orolig för min farmor också men kan inte göra så mycket för att hjälpa henne. Jag känner att det var väldigt olämpligt att byta medicin just nu och läkaren visste dessutom om allt med farmor och att vi redan hade det jobbigt i familjen. Mamma har fått vara hemma som stöd för mig idag för jag klarar inte det här själv jag klarar det inte alls tror jag. jag är rädd hela tiden och orkar bara inte dessutom sägs det att abstinensbesvären kan hålla på i flera månader vilket jag aldrig kommer orka med.  Ingen hjälp från psyks sida syns till heller trots att de lovat mig flera gånger och jag tycker att de har en hel del ansvar för det här för de är de som ordinerat mig tabletterna och jag har ALLTID tagit dem efter deras anvisningar inte ett piller mer. Jag säger bara det akta er för tabletter om ni mår dåligt det kan bli ett riktigt helvete då man ska sluta med dem

Postat av: Martina

Usch va jag blir irriterad när jag läser detta.. Att du inte kan få den hjälp och stöd du behöver.
Välldigt tråkigt att höra om din farmor också, förstår att allt är jätte, jätte jobbigt för dig och din familj.

Men du ska veta att jag tänker på dig och verkligen hoppas att du ska få hjälp och kunna må bättre!

2007-04-21 @ 11:40:56
URL: http://tiininaas.blogg.se
Postat av: carro

tack så mycket i efrerskott !:)


Hoppas allt blir bättre.. :/

2007-04-22 @ 23:59:15
URL: http://lovelyc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0