kurator

ska till kuratorn imorgon . Har inte alls nån lust att gå dit tycker ite om henne. känns som om hon inte förstår och inte vet hur jag känner och inte klarar av att hjälpa mig ändå. är bara jobbigt att åka dit då det inte hjälper. Men samtidigt så törs jag ju inte säga det till henne att jag inte vill gå där längre för hur skulle det låta. Plus att jag måste ju ha en kontakt där som fixar medicinen. Ush vill egentligen inte ens äta medicinen mer men jag törs inte sluta för jag vet inte hur det blir då. behöver nån att prata med någon som förstår och är lite på samma våglängd som jag inte en trög kurator som frågar samma frågor hundra gånger och tjatar om saker som hänt då jag var 8. är så less på allt nu behöver en vändning i livet.

Postat av: eva

Hej! Eftersom jag själv är kurator reagerade jag direkt på det du skriver. Om du inte känner att du blir hjälpt av din kurator, då ska du givetvis inte fortsätta att gå. Du går till henne/honom för DIN skull!! Din kurator är professionell och kommer inte att ifrågasätta ditt beslut. Det räcker med att säga att du känner att du vill avvakta med samtalskontakten en stund. Om du känner att du behöver en annan samtalskontakt är det bara att pröva sig fram, det är jätteviktigt att personkemin stämmer överens och att du kommer till någon som du tror kan hjälpa dig. Kuratorer kan erbjuda gott samtalsstöd, men är det terapi du är ute efter eller regelrätt behandling skall du vända dig till en psykoterapeut eller en psykiater. Din kurator bör ändå kunna fungera som kontakt mellan dig och din läkare för att fixa din medicin. Kanske mailledes? Om du ändå väljer att stanna kvar hos din kurator uppmanar jag dig att du pratar med henne om dina förväntningar och vad du önskar få ut av kontakten. Jag önskar dig all lycka till och hoppas att du kommer att må bättre snart!

2007-03-03 @ 01:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0