harrys döttrar

harrys döttrar

I natt då jag inte kunde sova tog jag och såg filmen Harrys döttrar . Min pojkvän hade sagt att den var jättedålig så jag tänkte att jag skulle se vad jag själv tyckte .  Filmen handlade om två systrar som båda väntade sina första barn. Den enas barn dör dock i magen. det blir en väldigt splittrad känsla för den som fått sin lilla bebis av sorg för sin syster och lycka för sig själv .  Jag tycker att filmen var stark och gripande. Jag kände även igen mig lite i den eftersom jag egentligen skulle haft en bror som dog i min mammas mage då hon var i 7 månaden .  jag var 7 år då men kommer ihåg det ganska bra . Jag kan absolut rekomendera filmen men det är nog mera en film för tjejer än för killar skulle jag tro plus att man nog gärna får vara lite äldre för att uppsaktta den


Postat av: Sandra

Jag skulle ha haft en lillebror som skulle bli 6 år nu i november, han dog i mammas mage 1 vecka innan beräknad förlossning, jag var 18 år då. Jag och mamma såg den filmen, vi grät, då hade det gått nästan 5,5 år så det var nästan som terapi för mamma att se den, man känner verkligen igen sig. Riktigt bra gjord är filmen.

2006-09-02 @ 13:40:13
URL: http://zazzriz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0